Witaj zdrowie!

 

 

Witaj! Nazywam się Dorota Silarska i jestem dietetykiem, specjalistą dietetyki sportowej i klinicznej oraz biegaczką. Specjalnie dla Was przygotowałam kilka przepisów i porad, abyście dotrwali w swoich postanowieniach noworocznych.

 

Dobrym pomysłem na pożywne posiłki do pracy są sałatki z dodatkami (kasze – jeśli ich stosowanie jest zgodne z Twoimi zaleceniami, ugotowanym mięsem, rybami wędzonymi lub puszkowanymi, strączkami (ciecierzyca, fasola, soczewica, groszek), nasionami i orzechami, które koniecznie podprażcie krótko na patelni aż poczujecie aromat i polane oliwą (albo przygotowanym sosem) czy podane z suszonymi pomidorami w zalewie, oliwkami, granatem. Ciekawym pomysłem jest dodawanie do surowych warzyw wcześniej upieczonych (lub dzień wcześniej) buraków, batatów, marchewek, kalafiora lub ugotowanego brokuła, fasolkę szparagową, bób czy szparagi. Jako dodatek świetnie sprawdzają się chlebki (żytnie na zakwasie, z ziaren, placuszki gryczane), wytrawne babeczki, zapiekanki jajeczne z pastami warzywnymi albo pasztet warzywny. Do pracy również świetnie sprawdzają się kotleciki mięsne albo warzywne w towarzystwie warzyw surowych albo gotowanych. Spróbuj która wersja najbardziej Ci odpowiada!

Przepisy na dziś!

 

Babeczki jajeczne 

Składniki:

4 jajka, szklanka baby szpinaku, 40 g boczku pokrojonego w kostkę, pół drobno pokrojonej cukinii Przyprawy: sól morska, pieprz, kozieradka, kurkuma, możesz dodać jeszcze inne zioła, paprykę lub trochę cukinii.

 

Wykonanie:

Wymieszaj wszystkie składniki w miseczce (postaraj się drobno poszatkować szpinak).

Całość włóż do malej foremki wysmarowanej masłem klarowanym lub do formy silikonowej i piecz około 20 minut w 180 stopniach.

 

WEGAŃSKA SAŁATKA Z PIECZONYM KALAFIOREM, CIECIERZYCĄ, GRANATEM I MIĘTĄ

Składniki:

Pół kalafiora, pół szklanki ugotowanej ciecierzycy, łyżka oliwy z oliwek, przyprawy: sól, pieprz, 1/3 łyżeczki mielonego kuminu, 1/3 łyżeczki mielonej kolendry, 1/3 łyżeczki ostrej papryki w proszku. 2 małe porcje mixu sałatowego, 1/2 szklanki wyłuskanego granatu, świeża mięta. Podawać z dressingiem tahini

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie: Piekarnik nagrzać do 220 stopni. Przygotować dużą blachę do pieczenia (np. z wyposażenia piekarnika), wyłożyć ją papierem do pieczenia. Kalafiora pokroić w kostkę (można razem z częścią liści) i wyłożyć na blachę. Dodać odsączoną ciecierzycę. Wszystko doprawić solą, pieprzem i przyprawami, polać oliwą z oliwek i dokładnie wymieszać, rozłożyć po całej powierzchni blaszki. Wstawić do piekarnika i piec przez ok. 25 minut, w międzyczasie 2 razy wymieszać warzywa łopatką. Na talerzach ułożyć mieszankę sałat (po około pół szklanki). Doprawić solą i pieprzem. Dodać pieczone warzywa, posypać granatem i poszarpaną miętą. Polać dressingiem tahini i podawać. 

 

PRZEPIS NA PASZTET Z CUKINII z zeszłego tygodnia :)

 

więcej o mnie na www.dorotasilarska.pl oraz na Facebooku Functional Therapy Dorota Silarska

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Więcej szczegółów w naszej "Polityce dotyczącej cookies". x.
pixel